sobota 20. října 2012

Čtvrtý pokus - zlo má název Fiat

Vzhledem k tomu, že třetím neúspěšném pokusu mi byly nabídnuty dva nevyhovující termíny, z toho dokonce jeden připadl na můj svátek, další pokus mne tedy čekal až za nějaké 3 týdny. Tentokrát jsem ani nevyužil možnosti zaplatit si za další doplňkovou jízdu, to jsem považoval za zbytečně vyhozené peníze.

Ten den, ve kterém mě čekal další pokus, nezačal zrovna nejlépe. Počasí bylo mlhavé, mrazivé, depresivní. Ráno jsem dobíhal autobus na poslední chvíli, před cestou na magistrát jsem si zašel ještě na malý nákup a opět se zúčastňuji té klasické ceremonie. Po cestě na magistrát si ale všímám jednoho podstatného detailu - u čerpací stanice vidím zaparkovaný Fiat polepený nápisy mé autoškoly. Zaplatit u pokladny poplatek magistrátu za opakovanou zkoušku, jít nahoru do třetího patra do čekárny a čekat, co se bude dít dál.

V čekárně opět obvyklý počet lidí, takže mi bylo hned jasné, že nevypadnu dříve než ve 12. Věkové složení uchazečů mi opět vmetlo nepříjemnou pravdu, že jsem opět nejstarší a později byl můj dojem ještě utvrzen. Ti, kteří přišli poprvé, si šli udělat testy na počítači, ostatní čekal nástup později. Inspektorovi jsem předložil novou občanku, takže na papíru přeškrtl staré číslo OP a napsal nové. Všichni měli starou občanku, jen já měl novou.

Šel jsem si pak zase sednout do čekárny a čekal, až na mě přijde řada. Čekání bylo nekonečné, tak jsem  se sebral, vyrazil do nejbližší trafiky a koupil si noviny. Byly nějak tenčí než obvykle, moc zajímavých věcí tam nebylo, ale alespoň mi to pomohlo ukrátit čas. Škoda, že mi jedno nejmenované knihkupectví nestačilo do termínu zkoušek zaslat mojí objednávku. Nerad bych příště opět louskal noviny.

Téměř všichni už odjezdili, v čekárně jsem zůstal už jen s jednou dívčinou, která se se mnou vzápětí dává do řeči. Hned mám další potvrzení toho, že jsem starej. Slečna se mě ptá, zda si můžeme tykat. Ona chce jet Fiatem, já Hyundaiem. Pro ni mám dobrou zprávu, že jsem Fiat viděl, takže má velkou pravděpodobnost, že se jí přání splní. Já však vyjadřuji obavy nad tím, že jsem žádný Hyundai ani Ford nezahlédl a z instruktorů jsem viděl jen toho, který jezdí s Fiatem. Slečna se chce dohodnout, kdo pojede první, a já jí v tom vyjdu vstříc. Ona chce jet raději druhá, já bych spíše chtěl jet první, abych zabránil tomu předminulému scénáři, kdy bych vyjížděl z parkoviště od nejmenovaného hypermarketu.

Začínám si říkat, že jsem měl raději zůstat doma. Zřejmě mě čeká zase kombinace všeho špatného. Po chvíli za námi přichází instruktor autoškoly a ještě po cestě na schodech mi sděluje tu nepříjemnou informaci. Pojedu dnes ve Fiatu a instruktor mě upozorňuje raději rovnou na trochu odlišný způsob fungování spojky - že u Fiatu zabírá rovnou. V tu chvíli si říkám, že dneska to opravdu nemůže dopadnout dobře.

Chvíli ještě na parkovišti u magistrátu čekáme, až inspektor vypáčí ze dvou slečen, které měly jízdu před námi, nějaké vědomosti o technice, venku je pěkná zima, že mám co dělat, aby mi nezačaly drkotat zuby. Na příští zkoušku už půjdu v zimní bundě a možná i s čepicí, říkám si a snažím se nemyslet na nejhorší.

S velkým sebezapřením nasedám do Fiatu, posunu si sedadlo co nejdál, chvíli šteluji vnitřní zrcátko, podívám se nápadně do vnějších zrcátek, aby to vypadalo, že jsem si je zkontroloval, byť upřímně ani nevím, jakou páčkou se ve Fiatu dají natáčet. Doufám, že světla jsou zapnuta, protože způsob zapínání světel je zde samozřejmě také odlišný. Je to Fiat, dopadne to stejně špatně, možná proto zapomenu odjistit dvakrát ruční brzdu. Potřetí už mne to napadne a vyrážím.

Jízda má být plynulá, samozřejmě není, protože jinaký záběr spojky oproti Hyundaii nebo Fordu mi dělá potíže. Problém mám i s brzděním na křižovatkách. Většinou brzdím až na poslední chvíli, i když nevím, proč tomu tak je, když v Hyundai jsem to už vychytal. Jedu opět nějakou jinou trasu než kdy jindy, občas bývám dokonce zaskočen, když se dozvím, že mám odbočit vpravo metr před křižovatkou, která směřuje k sídlišti, ale to by zas až takový problém nebyl. Horší je, když chvíli poté špatně spočítám výjezd z kruhového objezdu. Měl jsem vyjet pátým výjezdem, jenže to by znamenalo, že bych se asi vrátil, odkud jsem vlastně přijel. Poté už mám odbočit někam k sídlišti, kde bych si měl zkusit parkování. Do prostoru, kde jsem si měl zaparkovat, stihl zaparkovat protijedoucí řidič, aniž bych stačil cokoliv říct, nakonec mi inspektor říká, abych zastavil a na nějaké parkování se ani nedostalo.

Slyším spoustu výtek, co všechno bylo špatně. Jízda nebyla plynulá, jednu křižovatku jsem projel bez blikání, což upřímně nechápu, když jsem ji projížděl rovně. Byla to taková zvláštní křižovatka, která úplně rovná nebyla, ale to je jedno. I když jsem to nestopoval, tak tohle byla paradoxně první jízda, který neskončila předčasně, pokud tedy nepočítám neuskutečněný pokus o zaparkování. Instruktor mi podal batoh a mohl jsem zas jít s nepořízenou na tramvaj. Jak to šlo blonďaté slečně, to už jsem se tím pádem nedozvěděl. Možná je to tak i lepší, než abych se opět přesvědčil o tom, že ta blondýnka to umí a já ne.

Pátý pokus? Nevím, zda má cenu to dál zkoušet. Každopádně z toho čtvrtého pokusu mám takový dojem, že to byla především schválnost. Nenávidím řeči jako "kdyby...", ale mám dojem, že pokud bych jel s Hyundaiem, mohlo to dopadnout úplně jinak.

10 komentářů:

  1. Boží ;-) teď sem neudělala autoškolu ale tys mě vytáhl z depky ;-) můžem si tykat, ne? :-P :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem neudělala napoprvé a tohle byla jediná věc, která mě za ten des rozesmála :D

      Vymazat
  2. Díky, tak jsem se nezasmála už pěkně dlouho :)Jako bych to byla já, mám úplně stejné zážitky i stejný názor na věc :)Akorát já jsem to po pátém pokuse vzdala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já taky. Pátý pokus byl natolik trapný, že jsem o něm už raději ani nepsal. Tím to pro mě skončilo. Jsem celkem smířenej s tím, že řidičák mít nikdy nebudu.

    OdpovědětVymazat
  4. ....ale to je škoda, že jsi o tom nenapsal já se u toho dobře bavím a ne jen já (tím to nemyslím ve zlém):) Ještě uvažuju nad tím, že bych to zkusila úplně znova jinde. Tak to pak můžeš zkusit taky, třeba nám ty nabyté zkušenosti pomůžou;)

    OdpovědětVymazat
  5. Věřím tomu, že pro spoustu lidí je to velice zábavné, ačkoli já jsem to nijak příjemně neprožíval :D. Ty úvahy, že bych to zkusil znova a samozřejmě jinde, mě sice ještě trochu nahlodávají, ale nějak v tom nedokážu najít smysl. Auto nemám a dlouho mít nebudu, za volant bych se sednout spíš bál, než abych to nějak využíval, nedokážu si představit, že bych jel do servisu (jistě by mě pěkně natáhli) a kromě toho nechci dělat nikomu taxikáře. Peníze se dají utratit lepším způsobem, než si zaplatit další kurz autoškoly. Prakticky by mi stačilo se odstěhovat z vesnice do města a pak auto nepotřebuju vůbec.

    Nedávno jsem potkal toho psychopata instruktora a dělal jsem, že ho neznám. Vypadá to, že mě nepoznal, i když o mě si tam v autoškole budou vyprávět ještě leta, nebo alespoň do doby, než přijde někdo, kdo mě překoná. Laťku jsem nasadil asi dost vysoko.

    OdpovědětVymazat
  6. :D můžeš být v klidu mě už znal i šéf samotné autoškoly. Myslím si, že hloupá nejsem, škol mám dost:) ale toto bylo přesně jako u tebe. Možná je to trémou. Nejhorší je spíše moje ego, když se člověk podívá co za lidi kolem něj řídí a kolik peněz do těch pokusů investoval. Ten řidičák bych asi možná brala taky tak trochu jako trofej :D. Jsem ráda, že jsem na tvůj blog narazila, myslela jsem si totiž, že jsem ve svých letech jediná.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to mě znal šéf autoškoly taky, vždyť je jedním z instruktorů. Sice jsem s ním nejel tak často, ale i to málo bohatě stačilo k zapamatování. Navíc, nedělám si iluze, že si to všechno mezi sebou instruktoři nepoví. Jednoho jsem i přistihl, jak hned běží za dalším instruktorem mu hned povyprávět, co jsem zase vyváděl. O ego mi nikdy nešlo, tady v tomhle případě jde spíš o to, že za ty peníze, co jsem do toho vrazil, prakticky nemám nic. Akorát špatnou zkušenost a pocit, že jsem to alespoň zkusil, i když jsem si to spíš protrpěl. Mohl jsem za to mít třeba iPad. Jediná rozhodně nejsi, takovejch lidí je daleko víc, jen já asi jako jeden z mála našel tu odvahu svoje zážitky sepsat. Ta autoškola může být ráda, že jsem jí nejmenoval.

    OdpovědětVymazat
  8. :D alespoň oplýváš vtipem. Noo možná, že jsi chodil do stejné autoškoly, ale taky raději nebudu jmenovat. Já bych ty iPady mohla mít i dva :)

    OdpovědětVymazat